Zdielaj

Možno rozmýšľaš o tom, že začneš cvičiť. Možno už máš za sebou pár týždňov, či mesiacov tréningu. Alebo len chceš spestriť tréningovú rutinu. V každom z týchto prípadov sa ti hodí vedieť niečo málo o CrossFite.

Čo to je CrossFit?

CrossFit je už štýl tréningu pri ktorom spájaš viaceré prvky a formy cvičenia. Využíva prvky silového, aeróbneho a gymnastického tréningu. Táto kombinácia by mala donútiť tvoje telo rozvíjať silu a kondíciu. Dostane tvoje telo do pomerne intenzívneho stresu, čo sa pri kombinácií s odpočinkom a pestrou stravou podpíše aj na lepšej imunite, a celkovej telesnej výdrži. Treba však dávať pozor na pretrénovanie a netlačiť svoje telo príliš k limitom. CrossFit je totiž najmä a intenzívnej a komplexnej záťaži. Nové štúdie ukazujú, že pre telo je dôležité mať dostatok času na regeneráciu po vysokej intenzite tréningu. V opačnom prípade môže trpieť zníženou imunitou. A kto je chorý necvičí, a teda ani nerastie.

Ako vznikol CrossFit, história CrossFitu?

Za vznik CrossFitu sa považuje rok 1970. Gymnazista Greg Glassman skombinoval gymnastické prvky, s aeróbnymi cvičeniami a dorazil to silovým cvičením. Populárny však začal byť až okolo roku 2001, čomu pomohla stránka CrossFit.com. Túto stránku nezaložil však nikto iný, ako samotný Glassman. Ako vidíme, tak to nie je žiadna novinka. No aj tak je stále dosť ľudí, ktorí nevedia o čo ide.

Výhody a nevýhody CrossFitu

CrossFit je typ tréningu ako akýkoľvek iný. Má svoje výhody a aj nevýhody. Jedna z nevýhod je práve potreba dostatočnej regenerácie. Súčasne vysoká intenzita zvyšuje aj riziko poranenia. Práve preto pri CrossFite je vhodné prijať dostatok látok pre obnovu kĺbov a väzív.
Ak však cvičíte správne, ideálne s trénerom, tak sa môžete tešiť na masívne zlepšenie kondície a v neposlednom rade aj zhodíte zopár kíl z brucha.

Zdielaj

Napíš nám svoj názor

Please enter your comment!
Please enter your name here