Zdielaj

Tuk na bruchu trápi nie len mnohé z nás ale je problémom aj mnohých pánov. Ubúda najpomalšie a jeho prebytok spôsobuje rôzne zdravotné problémy. Poďme sa teda pozrieť na to, ako sa môžeme zbaviť tuku na bruchu rýchlejšie.

Častá chyba najmä začiatočníkov je, že sa pri chudnutí a spaľovaní tuku zameriavajú príliš na robenie brušákov, či iba obmedzené cvičenie.  To je chyba. Naše telo nerozmýšľa a nepracuje spôsobom, že spravil si tisíc brušákov, tak ja rozoberiem tukové zásoby na bruchu. Ono najprv vyčerpá energiu uloženú vo svale a krvi a následne s neochotou začne uvoľňovať energiu z tukových zásob z rôznych častí tela.

Preto ak ste sa už rozhodli zbaviť sa tuku na bruchu aj s pomocou cvičenia, tak precvičujte celé telo. Vďaka tomu budete celkovo silnejší, vytrvalejší a zdravší. Zároveň ako sa zlepšia svaly celkovo, tak sa zvýši ich spotreba energia.

Spaľujeme tuk s intervalovým tréningom

Skvelý spôsob ako sa zbaviť tuku na bruchu je intervalový tréning. Intervalový tréning, alebo aj HIIT, je skvelý spôsob na zvýšenie metabolizmu, kedy naše telo začne spaľovať tuk rýchlejšie s dlhotrvajúcejším efektom. To znamená, že vaše telo bude spaľovať tuk aj po ukončení intervalového tréningu. Výhodou HIIT je aj to, že je nie je závislí od konkrétnych cvičebných zariadení, ale je to skôr tréningový systém. Preto nezáleží, či cvičíte na bicykli, skáčete na švihadle, alebo veslujete na trenažéroch.

Ako na spaľovať tuk s HIIT tréningom?

Samozrejme základom je dobrá rozcvička, zahriatie svalov a natiahnutie šliach. Vaše telo vystavíte intenzívnej fyzickej záťaži, a ak sa chcete vyhnúť zraneniu, tak nezanedbávajte rozcvičovanie sa. Ako už názov napovedá, technika tréningu spočíva v intervaloch. Ukážeme si to na intervalových šprintoch. 60 sekúnd utekajte naplno. Po tomto minútovom intervale maximálnej záťaže zvoľnite tempo relaxačný poklus. Odpočinkový interval by mal trvať jednu minútu až 90 sekúnd. Toto celé zopakujete aspoň 8-10 krát. Po takomto tréningu si môžete dať nejaké cvičenia s vlastnou váhou  a celý tréning zakončiť poriadnym strečingom.

Takto by mohla vyzerať štruktúra vášho najbližšieho tréningu: zahriatie (4-5 minút), intervalové šprinty (15-20 minút), silové a spevňovacie cvičenia – ideálne s vlastnou váhou (30-45 minút) a strečingové cvičenia (5-10 minút).

Takýto tréning zvyšuje metabolizmus a efektívne znižuje množstvo podkožného tuku. Zároveň zapracujete na svojej kondícií a vytrvalosti.

Podporme stravou spaľovanie tukov

Na schudnutie tuku z brucha, či vybudovanie vysnívanej postavy je tréning dôležitý. Avšak sám o sebe stačiť nebude. Je dôležité ho podporiť vhodnou stravou.  Deň by mal začať raňajkami, ktoré naštartujú metabolizmus. Tvaroh, vajíčka, ovsené vločky sú dobré tipy na rýchle a jednoduché raňajky. Je dôležité aby bola vaša strava pestrá a vyvážená.

Rozhodne sa nesnažte hladovať. Radšej sa snažte prijať o niečo menej kalórií, než spálite normálnou aktivitou. Znížte počet tukov, zrušte smažené a vymeňte kolu za minerálku. Je dôležité aby ste v strave prijali dostatok živín, vitamínov a stopových prvkov. Preto nestačí ak budete jesť len kura a varené zemiaky. Sem tam si dajte rybu, zeleninu, ale aj kúsok hovädzieho, či grilovanú panenku.

Spáliť tuk a vysekať brucho vám pomôže aj kofeín, či zelený čaj. Zelený čaj, je okrem iného aj skvelý zdroj antioxidantov a stimuluje váš metabolizmus.

Prečítajte si zopár užitočných tipov ako vypracovať buršné svaly.

ZdrojMuscle and Fitness
Zdielaj