Predsavzali ste si zlepšiť svoju kondíciu? Čo tak skúsiť zhyby?

Zdielaj

Máme tu nový rok a s ním prichádzajú staronové predsavzatia. Jednou z najčastejších tém novoročných plánov je cvičenie, úbytok tuku, či budovanie svalov. Skvelým spôsobom na splnenie cieľov z tejto kategórie sú zhyby s vlastnou váhou na hrazde

Zhyby patria medzi najnáročnejšie cviky. Je to preto, lebo cvičíte s celou váhou svojho tela. Počas príťahu hrude k hrazde využívate a zapájate svaly chrbta, ale aj rúk. Preto sme si pre vás pripravili niekoľko rád, ako cvičiť zhyby lepšie. Zároveň hrazda je vec, ktorá sa dá ľahko namontovať aj do interiéru a nezaberá veľa miesta.

Samozrejme kým začnete cvičiť na hrazde, tak je potrebné sa poriadne ponaťahovať a rozcvičiť. Následne sa môžete pokúsiť o svoje prvé zhyby. Ak ste pred tým ešte necvičili, tak budete asi nemylo prekvapený. Je to ťažké. Pokúste sa odhadnúť či zvládnete niekoľko sérií cvičení aspoň po 6 a viac opakovaní za sebou. Ak nie sú vaše svaly schopné vyvinúť dostatočný ťah, tak si zo začiatku môžete vypomôcť s dopomocou.

To znamená, že pri zhybe si opriete špičky chodidiel o nejakú stabilnú a pevnú podložku vo výške kolien. Takto sa nastavíte na hrazdu a sústreďujete sa na ťah hornou časťou tela a len minimálne využívate oporu v chodidlách. Rovnako vám vie tieto chodidlá podložiť sparing partner do svojich rúk.

Ak máte sparing partnera, tak ten by vám mal pomôcť sa len pritiahnuť. Následne by vás mal pustiť a vy by ste sa mali pokúsiť kontrolovať posun dole a len pomaly uvoľňovať napätie.

Pri zhyboch je dôležité aby ste sa nevyšvihovali pri riadnych sériách a nespúšťali rýchlym pohybom dole. Snažte sa robiť spúšťanie a aj príťahy pomaly a kontrolovane. Iba tak docielite zvýšenie sily a výdrže svalov. Zároveň pod intenzívnejšou záťažou budete aj viac spaľovať.

Dôležitá je pravidelnosť cvikov. Ak máte doma hrazdu, napríklad v zárubni, tak sa snažte viac krát počas dňa si dať zopár zhybov mimo cielených tréningov. Bolo by výborne ak by ste si niekam značili dosiahnuté počty opakovaní a snažili sa ich postupne zvyšovať.

V prípade, že zvládate zhybov viacej a máte pocit stagnácie, tak by vám mohlo pomôcť cvičenie s pridanou váhou. Pomocou fitness opasku a reťaze si viete pripevniť dodatočné závažia. samozrejme pri malej doplnkovej záťaži sa dá improvizovať napríklad s batohom na chrbte atď.

 

Zdielaj