Zdielaj

Japonský pivovar Asahi Group Holdings sa rozhodol rozšíriť svoje portfólio značiek. V súčasnosti má pod svojou kontrolou približne 27% svetového trhu s pivom. Podľa agentúry Reuters sa jedná o najväčšiu akvizíciu pivovaru Asahi.

V tejto akvizícií za 7,3 miliardy je napríklad Plzeňský prazdroj ale aj napríklad slovenský Topvar. V rámci toto pivovaru získali aj značky ako Šariš, Smädný mních, či Birell.

Celý proces dokončenia akvizície sa očakáva v prvej polovici roka 2017. Ešte to samozrejme musí byť schválené protimonopolnými úradmi a Európskou komisiou.

Ak to správneme chápeme Šariś prechádza do rúk Japoncov. Zmení svoj reklamný slogan na Srdcom samuraj?

Kto je Asahi Group Holdings?

Táto spoločnosť bola založená v Osake v roku 1889. V súčasnosti sídli v Tokiu. Venuje sa prevažne produkcii nealkoholických, alkoholických nápojov a samozrejme piva. V Japonsku má pomerne významné postavenie v rozsahu 38% trhu.

Zaujímavosťou je, že v Česku sa varí populárny Asahi – Super Dry, odkiaľ je vyvážaný do celej Európy. A varí ju pivovar Staroprameň, ktorého vlastníka sa už raz Asahi pokúšal kúpiť, avšak neúspešne.

 

Zdielaj