Zdielaj

Staré, prastaré a aj prastaršie babky vedeli, že niektoré potraviny sú lepšie ako iné. Ak mali v dome niekoho chorého, tak radšej mu naservírovali chleba s medom, či cesnakom, ako bravčový rezeň. Jedál, ktoré vám pomôžu prežiť zimu, je však viacej.

Cesnak a účinky cesnaku na zdravie

Cesnak obsahuje významné množstvo alicínu. Táto látka pomôže našim telám bojovať s bakteriálnou infekciou. Okrem toho obsahuje aj dosť antioxidantov. Tie podporujú odbúravanie voľných radikálov z tela, vďaka čomu sa telo môže jednoduchšie sústrediť na iné podstatné činnosti. Avšak ľudia s nízkym tlakom, by mali byť s cesnakom opatrnejší, keďže znižuje krvný tlak.

Jedlá bohaté na probiotiká

Črevá pokrývajú obrovskú časť nášho tela (svojou plochou). Súčasne sú aj dôležitou bariérou a miestom boja imunitného systému s narušiteľmi. Preto hrubé aj tenké črevo sú zásobené obrovskou sieťou lymfatických ciest a uzlín. Preto je dôležité prijímať potraviny bohaté na probiotiká, ktoré pomáhajú udržať črevný systém zdravý.

pexels-photo-128865

Huby šitake

Huby obsahujú skutočne veľké množstvo antioxidantov a iných dôležitých látok. Huba šitake okrem toho pomáha stabilizovať mikroflóru v žalúdku. Avšak podľa odporúčania a tradície ľudových praktík z Ázie, je najlepšie tieto huby jesť surové, alebo sušené.

Sladké zemiaky

Naše telo potrebuje vitamíny. A sladké zemiaky sú skvelým zdrojom beta-karoténu, ktoré naše telo dokáže zmeniť na vitamín A. Ten je dôležitý pre ochranu a regeneráciu očí, pokožky, ale aj ako ochrana pred narušiteľmi.

spoon-honey-jar-1

Včelí med

V našich končinách je med už tradičnou a dôležitou potravinou. Vieme ho použiť ako zdravú náhradu cukru napríklad. Podobne ako cesnak pomáha telu bojovať s bakteriálnou infekciou, pocitovo zmierňuje nádchu, kašeľ, či bolesť hrdla. Je dobré ho skombinovať s citrónom, alebo teplým čajom. Ten však nesmie byť príliš horúci, aby vysoká teplota nepoškodila dôležité látky a vitamíny.

Zázvor

Výdatný bojovník, ktorý potrápi nejednu baktériu, či vírus. Dôležitý je však práve ako súčasť prevencie v jesennom a zimnom období. Zlepšuje prietok krvi v končatinách, podporuje imunitu, zvyšuje chuť do jedla, uskladňuje črevá. Proste super hrdina medzi potravinami. Avšak treba byť opatrnejší pri jeho konzumácií. Dospelý ľudia by nemali prijať viac ako 4 gramy zázvoru počas dňa. Jeho kyselinky by mohli dráždiť žalúdok.

Zdielaj

Napíš nám svoj názor

Please enter your comment!
Please enter your name here