Zdielaj

Koniec roka 2016 je už skoro tu. Väčšina z nás víta nový rok nejakým tým predsavzatím. Jedno z najčastejších „staro-nových“ predsavzatí je: začnem cvičiť! To však môže byť zložitejšie ako sa na prvý pohľad zdá. Sama o tom viem svoje O:).

Ak sa však už vyberieme do posilňovne tak by sme mali mať na mysli niekoľko zásad

Precvičím aspoň dve rôzne skupiny svalov

Ak ste začiatočník v posilke, tak vaše svaly sú pravdepodobne oslabené a lenivé. Preto ich nezaťažujte hneď na začiatku tvrdým izolovaným tréningom. Preto sa snažte zapojiť cviky, pri ktorých zapojíte viaceré skupiny svalov. Na začiatok je dobý aj celotelový tréning. Ten vaše svaly postupne pripraví na záťaž a celé telo bude v priebehu pár týždňov pevnejšie a ohybnejšie.

Zapíšte si svoje ciele na papier, do mobilu, na plochu, proste niekam

Tvrdá a prastará pravda. Nezáleží na tom ako ste silný, veľký, úspešný. Proste napíšte ten sprostý ciel na papier a vylepte si ho na zrkadlo. Zaznačte si presne čo chcete dosiahnuť, a kedy to má byť dosiahnuté. Nalepte si vedľa toho svoju foto, ako vyzeráte na začiatku. Fajn máte to zapísané a vylepené na zrkadle. Takto si každé ráno pripomeniete svoje predsavzatie, v zrkadle uvidíte zmeny, a budete vedieť koľko zamakať, aby ste stihli splniť svoj cieľ.

pexels-photo-186263

V kuchyni to začína

Ciele sú dôležité. Správne cvičenie je dôležité. Ale všetko to bude k ničomu, ak si po návrate domov šupnete dobrý bravčový rezník s omastenou ryžou a kompótom na tanier. Nie ani miska zmrzliny, či cheescake nie sú to pravé orechové. Myslite na to, čo je vašim cieľom. Podľa toho by mala vyzerať vaša strava. Nesnažte sa nejesť. Snažte sa jesť správne. Komplexné sacharidy, kýble bielkovín, nejaké zdravé tuky, zelenina, sem tam ovocie a hneď to bude o niečom inom.

Nespoliehajte sa iba na jeden typ tréningu

Keď plánujete svoje cvičenia nezabudnite doňho zaradiť aj dostatok kardio tréningu. Je dobrý na srdce a celkovú kondíciu tela. Súčasne si pri ňom odpočinie nervová sústava, ktorá dostáva zabrať pri intenzívnom cvičení. To isté platí aj pre silové cvičenie. Kardio nestačí, treba chytiť do rúk aj nejakú tu činku občas.

Zdielaj